Unidad Didáctica "Inventions"



Unidad didáctica : INVENTIONS

Curso: 4º ESO

Materia: Inglés

Profesor : Concepción Osorio Moratalla

Justificación: En el mundo actual existen infinidad de instrumentos y “gadgets”  de los que no solemos plantearnos como están hechos, como funcionan y si en el futuro serán reemplazados por otros.
Invitamos a los alumnos a aprender a describirlos, interpretar instrucciones y formularlas y hasta ver objetos sin sentido y crear un invento imaginario que solucione nuestros problemas.


     Objetivos: Adquirir el vocabulario y las estructuras para hacer descripciones de objetos, dar instrucciones y aconsejar el uso de un determinado producto.


Cada nivel debe hacer las actividades del nivel inferior, si bien la forma de hacerlo puede ser modificada en función de las necesidades de cada alumno y situación.

   Artículos de inventos sorprendentes ( trabajo individual)





                   Inventos: realizados en grupos heterogéneos






Anuncios creados y grabados por   cada grupo sobre su invento







Esquema general
Temporalización: 1 mes


Inteligencias Múltiples y actividades


Tipo de inteligencia
Temporalización
Actividad/ objetivo
 Forma de trabajo
Evaluación

Lingüística

2 weeks



-Describe household objects.
-Instructions.
 Individual & pair work
-Test
-Written paper
-Class marks(oral)

Viso-espacial

5 hours



- invent and read descriptions of “Impossible Objects”(website)
-Invent, describe,draw and write the instructios of an imaginary new invention.
Whole class activity



-Group work
-Class marks(oral)



-Written work

Interpersonal/ Cinestésica

1 week



-Write and record an advertisement
- Group work
-Written script
- Video recording

Naturalista/ Intrapersonal

1 week



- Find information about a new invention & write a report.
-Group work
- Written work

 



Tiempos parciales. 1 semana

Inteligencia Lingüística

Objetivo:Learn passive, imperatives, adjectives and word order and vocabulary to describe objects and their use.

Nivel 2. LA MAYORÍA


Activity 1

-Passive Voice
-Imperatives
- Copy the grammar charts
-Do textbook exercises p. 42,43
- Write instructions of everyday objects like a broom, a chair or a pencil sharpener.





Activity 2
- Vocabulary
- Adjective word order
- Read, pronounce and copy (p.39,41)
- Description of everyday objects.
- Learn vocabulary related to shape, material, colour...
Nivel 3. ALTAS CAPACIDADES/RENDIMIENTO

Activity 1

Expand vocabulary
-Find information among your family and friends, and describe an object or tool that is not used anymore.

Activity 2














Tiempos parciales. 1 semana

Inteligencia Visual


Objetivo: Create an imaginary invention

Nivel 2. LA MAYORÍA


Activity 1

Deduce or imagine the possible uses of every object and read about them.
- View the objects on the website Impossible Objects by Carelman
- Show some of the objects and ask to describe their use.
- Read the description on the website.




Activity 2

Create an imaginary invention
- In groups of 4 or 5 create the invention, write a description together with a picture of the object.
-Then write the instructions of use of this new object.





Tiempo parciales.  1 semana

Inteligencia interpersonal

Objetivo: make an advertisement

Nivel . 2 y 3

Activity 1

Write the script of a TV advertisement



- In the same groups, write the script of an advert of the invention created by the group before.


Activity 2

Learn the pronunciation and do speaking activity
- Find the pronunciation of the new words
- Rehearse the advert
- Prepare all the materials for the recording.
- Record the advert.
- Edit it (optional).

Activity 3

Watch and evaluate
- Watch the adverts.
- Comment the strong points and weaknesses of each recorded advert








Tiempo parciales.  1 semana

Inteligencia intrapersonal/ Naturalista

Objetivo: Write a report on a new invention

Nivel 2. LA MAYORÍA

Activity 1

Find information and write a report
-Give the students a list of websites.
-Find about a new invention in the press.
- Report the important facts.
- Give the sources of information.
Nivel 3. ALTAS CAPACIDADES/RENDIMIENTO

Activity 1

Deepen the understanding
- Write a personal analysis  as an addition to the report of the invention:
     . Will that invention become popular and extended in its used in the future?
     . Will it be really useful? Why?






No hay comentarios:

Publicar un comentario