Unidad didáctica : HOMES
|
Curso: 1º
ESO
|
Materia:
Inglés
|
Profesor :
María Caballero
|
Justificación
Todos
vivimos en un lugar, que depende del entorno geográfico, del clima y que hace
que nuestras casas sean parecidas a las de nuestros vecinos.
Nos parece
importante conocer no solo nuestro entorno, sino también otras formas de
vida.
|
Objetivos
|
Poder
usar las 5 destrezas de lengua, para
poder hablar , escuchar, leer , escribir y hablar con otra persona sobre “
casas”, partiendo del desarrollo de las inteligencias .
|
Cada nivel debe hacer las
actividades del nivel inferior, si bien la forma de hacerlo puede ser
modificada en función de las necesidades de cada alumno y situación.
Esquema general
Temporalización: 1 mes
|
||||
Inteligencias Múltiples y actividades
|
||||
Tipo de
inteligencia
|
Temporalización
|
Actividad/
objetivo
|
Forma de trabajo
|
Evaluación
|
Lingüística
|
1 semana
|
Trabajar
los aspectos orales y escritos de la lengua
|
Individual
|
Aspectos
escritos y orales
|
Viso-espacial
|
1 semana
|
Trabajar
las partes de la casa y las preposiciones
|
Individual
|
Presentación
|
Interpersonal
|
1 semana
|
Trabajar órdenes
|
En grupo
|
Trabajo en
grupo
|
Naturalista
|
1/2 semana
|
Conocer
algunos edificios y casas del mundo
|
En grupo
|
Proyecto
escrito y en grupo.
|
Intrapersonal
|
½ semana
|
Describir
la casa de tus sueños
|
Individual
|
Trabajo
individual presentad
|
Tiempos parciales. 1 semana
|
Inteligencia Lingüística
|
Objetivo: Trabajar los aspectos orales y escritos de
la lengua
Individual work
|
Nivel 1. ACIS
|
||
Activity
1
|
Vocabulary
|
Page 33 in the book.
1. Copy and translate the vocabulary related
to furniture and appliances.
2. Design a visual dictionary with the words. Include
images.
|
Nivel 2. LA MAYORÍA
|
||
Activity 1
|
Translation
|
Page 34 in the book.
1. Translate the text. Use a
different colour for each of the languages.
2. Do activity nº 2. (Types
of houses)
|
Activity 2
|
Writing
|
Page 43 in the book.
1. Translate the e-mail.
2. Do excercise 3. Answer the questions
3. Do excercise nº 4. Write a personal e-mail about you, following
the previous one as a model.
Page 35 in the book.
1. Translate the sentences in exercise 8.
2. Describe your ideal bedroom
|
Nivel 3. ALTAS
CAPACIDADES/RENDIMIENTO
|
||
Activity 1
|
Writing/
Speaking
|
Page 35 in the student´s book
1. Translate the sentences in exercise 8.
2. Describe your ideal bedroom
|
Activity 2
|
Writing/
speaking
|
1. Draw and describe your room
|
Tiempos parciales. 1 semana
|
Inteligencia Visual
|
Objetivo: Trabajar las partes de la casa y las
preposiciones
Individual work
|
Nivel 1. ACIS
|
||
Activity 1
|
Vocabulary
|
Rooms in the house
1. Draw
a house and name the rooms
2. Draw
some furniture and appliances
|
Activity 2
|
Prepositions
|
1.
Draw the prepositions. Page 37. Exercise 6.
|
Nivel 2. LA MAYORÍA
|
||
Activity 1
|
Prepositions
|
1. Write the sentences following
the examples using the prepositions
|
Activity 2
|
Writing
|
1. Describe your room using the prepositions
|
Tiempo parciales.
1 semana
|
Inteligencia interpersonal / Naturalista
|
Objetivo: Trabajar órdenes y conocer algunos
edificios y casas del mundo
Work in
groups.
|
Nivel 1. 2
y 3
|
||
Activity 1
|
The imperative
|
Decide your “school rules”
|
Design a project to include the different types of
houses
|
||
Activity 2
|
Customs in the world
|
Draw a map of the world.
Find out about the different types of buildings and
houses in the world. Use the internet
Make a list with the vocabulary and locations
Include the different types of houses in their right
place in your map.
|
Activity 2
|
Reading
|
Translate the test on page
41. Landscapes
Do excercises 1 and 2. Comprenhension
|
Nivel 3. ALTAS
CAPACIDADES/RENDIMIENTO
|
||
Activity 1
|
Choose a landmark.
Prepare a presentation.
Include some images and written parts.
You must present it orally
to the class
It can be presented as a
poster/power point etc...
|
Tiempo parciales.
1 semana
|
Inteligencia intrapersonal
|
Objetivo: Describir la casa de tus sueños
|
Nivel 1. 2
|
||
Activity 1
|
Your house
|
Draw your dream house
|
Write the names of the rooms and the furniture
|
||
Nivel 2. LA MAYORÍA
|
||
Activity 1
|
Your house
|
Describe your room in a
written task
Present it orally to the
class
|
Nivel 3. ALTAS
CAPACIDADES/RENDIMIENTO
|
||
Activity 1
|
Your house
|
Find out the information you
need to describe your dream house.
Write a text including the
uses of the different rooms and everything you consider to include many
details.
Present it orally to the
class
|
Pulsa en el enlace para ver las presentaciones
No hay comentarios:
Publicar un comentario